Centre
Bruxellois de
Documentation
Pédagogique
Détail de l'auteur
Auteur David Kirk |
Documents disponibles écrits par cet auteur (2)
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Precarity, the health and wellbeing of children and young people, and pedagogies of affect in physical education-as-health promotion / David Kirk in Education & Didactique, n°3 (septembre 2021)
[article]
Titre : Precarity, the health and wellbeing of children and young people, and pedagogies of affect in physical education-as-health promotion Type de document : texte imprimé Auteurs : David Kirk, Auteur Année de publication : 2021 Article en page(s) : p 165/178 Langues : Français (fre) Sujets : précarité ; précarité sociale ; Santé Résumé : Présentation de l'éditeur:
"La précarité, la santé et le bien-être des enfants et des jeunes, et les pédagogies de l'affect dans l'éducation physique comme promotion de la santé."Note de contenu : Sommaire:
The increasing prevalence of mental illness among children and young people
Precarity and health and wellbeing of children and young people
The shift towards physical education-as-health promotion during precarious times
A salutogenic view of health in physical education
Towards critical pedagogies of affect as a response to precarity
Critical pedagogies of affect for physical education: examples of response to precarity
The preparedness of schools and teachers for precarity
Conclusion
Permalink : https://www.cocof-cbdp.irisnet.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21932
in Education & Didactique > n°3 (septembre 2021) . - p 165/178[article] Precarity, the health and wellbeing of children and young people, and pedagogies of affect in physical education-as-health promotion [texte imprimé] / David Kirk, Auteur . - 2021 . - p 165/178.
Langues : Français (fre)
in Education & Didactique > n°3 (septembre 2021) . - p 165/178
Sujets : précarité ; précarité sociale ; Santé Résumé : Présentation de l'éditeur:
"La précarité, la santé et le bien-être des enfants et des jeunes, et les pédagogies de l'affect dans l'éducation physique comme promotion de la santé."Note de contenu : Sommaire:
The increasing prevalence of mental illness among children and young people
Precarity and health and wellbeing of children and young people
The shift towards physical education-as-health promotion during precarious times
A salutogenic view of health in physical education
Towards critical pedagogies of affect as a response to precarity
Critical pedagogies of affect for physical education: examples of response to precarity
The preparedness of schools and teachers for precarity
Conclusion
Permalink : https://www.cocof-cbdp.irisnet.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=21932 Des prospectives en éducation physique : peut-on réformer l'EPS au début du 21e siècle? / David Kirk in e Journal de la Recherche sur l'Intervention en Éducation Physique et Sport (eJRIEPS) [en ligne], n°27 (juillet 2012)